techniki sprzedaży szkolenie

Badania dowodzą, że statystyczny konsument jest bardzo niezdecydowany. Wykorzystaj to! W opisanej tutaj technice dowiesz się, jak wykreować w potencjalnym konsumencie potrzebę zakupienia twojego produktu. W ten sposób rośnie prawdopodobieństwo, że twój produkt lub usługę kupi osoba pozornie nim nie zainteresowana. Nie trzeba tu chyba wspominać, że będzie to miało bezpośredni wpływ na sprzedaż konkretnego produktu.

Krok 1: Zbadaj indywidualną sytuację swojego klienta

W trakcie rozmowy z konkretną osobą, staraj się uzyskać dodatkowe informacje życiu prywatnym lub sytuacji życiowej klienta. Przykładowo, jeżeli dowiesz się, że osoba, z którą prowadzisz konwersację, jest miłośniczką gotowania, od razu masz możliwość wykreowania w niej potrzeby kupna nowego - pozornie lepszego miksera, chociaż obecny mikser tej osoby jest sprawny i nie wymaga wymiany. W takiej sytuacji należy sugerować, że nowy mikser jest konieczny do ugotowania przepysznego ciasta.

Krok 2: Natychmiast zaoferuj własny produkt

W momencie, kiedy zorientujesz się, że twój rozmówca odczuwa potrzebę kupna twojego potencjalnego produktu, po prostu go zaoferuj. Jednak pamiętaj przy tym, aby twój klient odniósł wrażenie, że potrzebny mu produkt lub usługę oferujesz zupełnie przypadkiem. Wtedy szanse na kupno twojego produktu lub usługi znacznie rosną. W trakcie sprzedaży mile widziane będzie również podzielenie się kilkoma przydatnymi wskazówkami na temat korzystania z nowego nabytku twojego klienta. Sprawi to, że klient poczuje wobec twojej firmy dług wdzięczności za oferowaną mu pomoc i w ten sposób będzie bardziej skory do skorzystania z twoich usług w przyszłości.

Krok 3: Kropla drąży skałę - czyli o polecaniu znajomym

Jedną z najpopularniejszych dróg, jaką klienci mogą dowiedzieć się o twojej firmie, jest właśnie polecenie przez znajomego bądź kogoś bliskiego z rodziny. Dlatego dobrym rozwiązaniem będzie wprowadzenie w swoim przedsiębiorstwie bonów, które będą uprawiały do zniżki przy zakupie produktów lub usług powyżej przewidzianej na nim kwoty. Szansę na to, że z takiego bonu skorzysta ktoś z otocznia klienta, opisanego w dwóch poprzednich krokach, są bardzo duże. Tego rodzaju bonusy wprowadzają najbardziej znane marki na całym Świecie, ponieważ ich specjaliści od marketingu zdają sobie sprawę, jak ogromne korzyści finansowe i wizerunkowe mogą z tego czerpać.