sprzedaż szkolenia

Sprzedaż telefoniczna w dobie bardzo szybkiego rozwoju internetowych środków przekazu, wydaje się być już formą przestarzała i stosowaną wyłącznie przez starszych sprzedawców.

Jak się jednak okazuje, metody directmailingu czy wideorozmowy nie wyparły kontaktu telefonicznego i nic nie wskazuje na to, aby miało nastąpić to w najbliższym czasie.

Z tego względu dla wzmocnienia skuteczności telesprzedaży konieczne jest zrozumienie i nauczenie się, jakie techniki sprzedaży są najskuteczniejsze dla tej metody prowadzenia biznesu.

Aby sprzedaż prowadzona na silnie konkurencyjnym rynku była skuteczna, konieczne jest przyswojenie kilku podstawowych kwestii, bez których każda rozmowa będzie się kończyła w sposób niezamierzony przez sprzedawcę:

- Każda rozmowa telefoniczna może zakończyć się zawarciem transakcji lub przynajmniej umówieniem spotkania. Z tego względu nie należy podchodzić do telesprzedaży ilościowo, gdy istotna jest wyłącznie liczba wykonanych telefonów, a nie ich jakość. Pozornie banalna zasada jest notorycznie łamana przez działy call center, gdy każdy ze sprzedawców otrzymuje ok. 50 – 100 rekordów do „obdzwonienia” w ciągu dnia, w efekcie czego, przestaje się myśleć o potencjalnym kliencie, jak o człowieku.

- Nie należy naciskać na klienta, ponieważ gdy tylko wyczuje on presję, zakończy rozmowę i straci zaufanie zarówno do sprzedawcy, jaki całej firmy, którą ten reprezentuje.

- Należy rozmawiać z osobami decyzyjnymi. Nie oznacza to, że konieczne jest podjęcie wszelkich starań, by sekretarka połączyła sprzedawcę z dyrektorem czy prezesem, bo wbrew pozorom nie zawsze oni odpowiedzialni są za podejmowanie decyzji.